Πρακτικές αυτοφροντίδας για γονείς που «τρέχουν»

Στην ιδανική περίπτωση, όλοι θα μπορούσαμε να βρούμε χρόνο για τα αγαπημένα μας χόμπι δίχως τις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις να μας πιέζουν. Αυτήν τη στιγμή όμως, οι δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουμε είναι πολλές και ίσως χρειαστεί να «ξεκλέψουμε» λίγο χρόνο όποτε και όπου μπορούμε για να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας, έστω και ανά διαστήματα.

Εάν έχετε 1 λεπτό…

Ανάψτε ένα κερί

Το φως των κεριών μπορεί να μας χαλαρώσει και να κάνει το κλίμα πιο ήρεμο και εύθυμο. Μπορείτε να βάλετε ένα κερί στο γραφείο σας ή στην κουζίνα. Οταν νιώθετε το άγχος να σας κατακλύζει ή απλά χρειάζεστε μια στιγμή ηρεμίας, ανάψτε και εστιάστε στη φλόγα του. Επειτα κλείστε τα μάτια και πάρτε μερικές βαθιές ανάσες, εισπνέοντας το άρωμά του για να επιστρέψετε γεμάτοι ενέργεια σε ό,τι και αν κάνατε.

 

Δοκιμάστε το box breathing

Tο box breathing αποτελεί μια πρακτική που μπορείτε να μάθετε εύκολα και να τη χρησιμοποιήσετε για να διαχειριστείτε καλύτερα το άγχος. Εκπνεύστε για τέσσερα δεύτερα, κρατήστε την αναπνοή σας για άλλα τέσσερα, εισπνεύστε πάλι για τέσσερα δεύτερα και, στη συνέχεια, κρατήστε την και πάλι για άλλα τέσσερα. Αυτή η τεχνική επιβραδύνει την αρτηριακή πίεση και σας βοηθά να αισθανθείτε ηρεμία.

Γελάστε

Παρακολουθήστε ένα βίντεο με γάτες ή ένα σύντομο κλιπ του αγαπημένου σας κωμικού, οτιδήποτε θα σας κάνει να γελάσετε έστω και για λίγο, αφού το γέλιο μπορεί να σας ανακουφίσει από το άγχος και να ενισχύσει ακόμα και το ανοσοποιητικό σας.

Αγκαλιάστε

Σε ποιον δεν αρέσουν οι αγκαλιές; Πιάστε τα παιδιά σας και χαρίστε τους μια μεγάλη αγκαλιά. Οι παραλήπτες θα γεμίσουν χαρά και εσείς τρυφερότητα, στοιχεία που δεν βλάπτουν κανέναν στο «πολύ».

Μην ξεχνάτε το νερό σας

Η ενυδάτωση δεν κάνει καλό μόνο στο σώμα αλλά και στη διάθεσή μας. Επιπλέον, πίνοντας νερό μειώνονται οι πιθανότητες υπερέντασης εξαιτίας του καφέ αλλά και να φάτε κάτι παχυντικό, που δεν θέλατε ούτως ή άλλως.

Εάν έχετε 5 λεπτά…

Στείλτε SMS

Στείλτε ένα μήνυμα (όχι στο 13033) αλλά στον σύντροφό σας ή σε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, που πάντα σας φτιάχνει τη διάθεση έστω και λίγο. Στείλτε ένα αστείο στιγμιότυπο ή κάτι που θα τους εμπνεύσει και θα τους κάνει να χαμογελάσουν, όπως και εσάς.

Περιποίηση στο ντους

Οταν δεν έχετε χρόνο για να κάνετε μια ολοκληρωμένη ρουτίνα στο μπάνιο σας, μπορείτε μέσα σε 5 λεπτά να κάνετε μια σύντομη απολέπιση στο σώμα σας, όσο ενυδατώνετε τα μαλλιά σας με μια θρεπτική μάσκα. Αυτά τα πράγματα παίρνουν λίγο χρόνο, αλλά μπορούν πραγματικά να ενισχύσουν την καθημερινότητά σας.

Smoothie… it out

Δώστε στο σώμα σας τα απαραίτητα καύσιμα, πίνοντας ένα απολαυστικό smoothie από μερικά φρούτα και λαχανικά, ώστε να μη νιώσετε πεινασμένοι μέχρι το επόμενο γεύμα σας. Μπορείτε να κάνετε και λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο για να έχετε μαζί σας όσο βρίσκεστε εκτός σπιτιού ή και για να δοκιμάσουν τα παιδιά.

Με το πρόσωπο στον ήλιο

Το φυσικό φως και ειδικά εκείνο του ήλιου αποτελεί ένα από τα καλύτερα ενισχυτικά διάθεσης. Οταν μπορείτε να κλέψετε λίγα λεπτά, πάρτε τον καφέ σας και καθίστε έξω για να απολαύσετε κυριολεκτικά τη ζεστασιά του.

Εάν έχετε 10 λεπτά…

Παίξτε

Είναι γνωστό ότι τα παιχνίδια δεν είναι μόνο για τους μικρούς μας φίλους. Είτε έχετε κάποιο παιχνίδι στο κινητό σας είτε αγαπάτε κάποιο old time classic, όπως το σταυρόλεξο ή το Sudoku, αφιερώστε δέκα λεπτά καθώς έτσι ενισχύετε την εγκεφαλική λειτουργία, αφήνοντας το μυαλό σας να κάνει ένα μικρό διάλειμμα.

Βάλτε μια μάσκα

Οχι τη… μάσκα κατά του κορωνοϊού, αλλά μια μάσκα περιποίησης για να ενυδατώσετε και να τονώσετε την επιδερμίδα του προσώπου. Επιλέξτε μία που δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε αμέσως, ώστε να τη φοράτε όσο κάνετε μια άλλη μικρή δουλειά στο σπίτι.

Περπατήστε ξυπόλητοι

Η αίσθηση των ποδιών σας στο έδαφος μπορεί να σας κάνει να νιώσετε πιο καλά, πιο γειωμένοι, ενώ το να περπατάτε ξυπόλητοι στο γρασίδι ή στο χώμα έχει θεωρηθεί και θεραπευτικό. Είτε πρόκειται για το χαλί στο σαλόνι είτε για το δάπεδο στο υπνοδωμάτιο, η αίσθηση οποιουδήποτε υλικού στα πόδια σας θα σας βοηθήσει να γειώσετε τον εαυτό σας και να τον επαναφέρετε στη στιγμή.

Εάν έχετε 30 λεπτά…

Περιποιηθείτε τα άκρα σας

Μουλιάστε τα δάχτυλά σας, ενυδατώστε και δώστε στον εαυτό σας μια δικαιολογία για να τον περιποιηθείτε λίγο περισσότερο. Αφεθείτε σε αυτήν τη μικρή στιγμή ομορφιάς και θα νιώσετε αναζωογονημένοι.

Γεύμα για έναν

Οταν είστε απασχολημένοι είναι εύκολο να παραλείψετε γεύματα ή να τσιμπολογάτε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, εάν έχετε λίγο ελεύθερο χρόνο, ετοιμάστε κάτι που πραγματικά θέλετε να φάτε και συνήθως δεν προλαβαίνατε να μαγειρέψετε. Καταναλώνοντας πραγματικό, φρέσκο φαγητό θα χορτάσετε αλλά θα νιώσετε και καλύτερα.

Το declutter δεν είναι μόνο για το lockdown

Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται αναζωογονημένοι με την εκκαθάριση και την οργάνωση ενός χώρου, πράγμα που έχει νόημα, αφού σύμφωνα με τους ειδικούς το να βρισκόμαστε γύρω από την ακαταστασία μπορεί να εντείνει αισθήματα άγχους και ανησυχίας. Επιλέξτε έναν χώρο, πάρτε ένα κουτί και τοποθετήστε μέσα οποιοδήποτε αντικείμενο δεν ανήκει σε αυτόν. Αφού τα βάλετε όλα μέσα, περπατήστε σε όλο το σπίτι, αφήνοντας τα αντικείμενα στη θέση τους.

Δείτε κάτι που σας αρέσει

Ακόμα και αν δεν προλάβετε να δείτε ένα ολόκληρο επεισόδιο, βάλτε την αγαπημένη σας σειρά μυστηρίου ή ένα mini documentary που σκέφτεστε να δείτε εδώ και καιρό. Ο,τι και να είναι επιλέξτε κάτι που σας αρέσει και που θα ελαφρύνει τη διάθεσή σας.

Το ιδανικό power nap

Μπορεί να σας έχουν συμβουλέψει να κοιμάστε όσο κοιμάται και το μωρό σας, στην πραγματικότητα όμως πολλοί γονείς έχουν διαπιστώσει ότι δεν είναι και τόσο απλό. Οπως και να έχει, τα τριάντα λεπτά αποτελούν τον ιδανικό χρόνο για ένα power nap που θα σας δώσει την απαραίτητη ξεκούραση για να συνεχίσετε την ημέρα σας, ειδικά αν δεν έχετε κοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ. Ακόμα και αν απλώς ξαπλώσετε δίχως να κοιμηθείτε, θα νιώσετε μια ανακούφιση.

Εάν έχετε μία ώρα…

Ακούστε ένα podcast

Ακόμα και αν αφιερώνετε την «ελεύθερη» ώρα σας στο καθάρισμα του σπιτιού ή στο να σπρώχνετε το καροτσάκι του μωρού για να αποκοιμηθεί, μπορείτε να ακούσετε ένα podcast που θα σας εμπνεύσει, θα σας ενημερώσει πάνω σε θέματα που σας ενδιαφέρουν ή απλά θα σας κάνει να χαμογελάσετε.

Φροντίστε τον εαυτό σας

Μη μείνετε απλώς στη μάσκα ή τα μαλλιά, αλλά πραγματικά αφιερώστε μία ώρα μόνο σε εσάς. Βάλτε ένα ποτήρι κρασί και κάντε μπάνιο με άλατα, αφρόλουτρα, bath bombs, οτιδήποτε σας αρέσει και λειτουργεί για εσάς. Ζητήστε από τον σύντροφό σας να σας κάνει ένα χαλαρωτικό μασάζ και απολαύστε δίχως ενοχές μια μικρή λιχουδιά.

Περάστε χρόνο με έναν φίλο

Περάστε λίγο χρόνο με έναν αγαπημένο σας φίλο, τηρώντας τις αποστάσεις και τα κατάλληλα μέτρα προστασίας για να χαλαρώσετε και να γελάσετε. Αν το να τους δείτε από κοντά δεν είναι επιλογή, αφιερώστε λίγο χρόνο για μια βιντεοκλήση που θα σας βοηθήσει να παραμείνετε συνδεδεμένοι παρά την απόσταση ανάμεσά σας.

Κάντε μια βόλτα

Είτε πρόκειται για μια βόλτα γύρω από το σπίτι σας είτε για έναν περίπατο για να πάρετε τον καφέ σας, η έξοδος από το σπίτι και η πιο μικρή βόλτα μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να αυξήσετε τα ενεργειακά σας επίπεδα, αλλάζοντας παραστάσεις.

 

imommy.gr